Monday, January 01, 2007

.:Korban di Perantauan:.

Hehehe..Ni rombongan korban warga Politeknik ke Kg Karambunai Baru.. Hari Raya pertama dah tumbang 4 ekor kerbau di kampung ni (tajaan Petronas). Hari ni plak (hari kedua) tumbang lagi seekor.
Kerbau memang famous di Sabah ni. Kalau pegi ke pasar tu, kena bagitau siap² nak daging lembu, kalau cakap nak daging jer..silap² dapat daging kerbau. Kalau kerbau muda OK..rasa tak banyak beza dengan daging lembu. Tapi kalau tua sangat..susah mau kunyah looo.

Orang Sabah memang expert bab² melapah ni..Tapi yang kat dalam gambar tu semua orang semenanjung..

Aku..macam biasala..potong daging kecik²..sedekah kan pada penduduk² kampung di sini. Kesimpulannya, tiada bezanya berhari raya kordan di kampung atau di perantauan. Cuma sedih skett la bila time sembahyang hari raya..Tinggal 2 saf jer jemaah di Masjid Politeknik..Semua staff dan student kelik kapong...Uwaaaa

2 comments:

Fuad said...

Kewl.. Kuba tu.. :-)

rauhunt said...

Bilo la aku buleh tengok org smeleh kubaa scara live n unplugged.

Mcm merioh je korban d Saboh ..sapa kata Klate je merioh

About Norashady bin Mohd Noor

Norashady bin Mohd Noor was born on March 16th 1980 in Kampung Keladang, Salor in Kelantan and is happily married to Nor Farah Wahida binti Mohd Noor. They are both a dotting parent to Wisam Wafiy, Maryam Raeesa and Ameena Sabrina.

Dato’ Seri Dr. Zambry Abdul Kadir was born on March 22nd 1962 in Pangkor Island in Perak and is happily married to Datin Seri Saripah Zulkifli. They are both a dotting parent to Husna, Huda, Syifa, Munir and Mukhlis. - See more at: http://zambryperak.com/#sthash.f7x451vs.dpuf
Dato’ Seri Dr. Zambry Abdul Kadir was born on March 22nd 1962 in Pangkor Island in Perak and is happily married to Datin Seri Saripah Zulkifli. They are both a dotting parent to Husna, Huda, Syifa, Munir and Mukhlis. - See more at: http://zambryperak.com/#sthash.f7x451vs.dpuf
Dato’ Seri Dr. Zambry Abdul Kadir was born on March 22nd 1962 in Pangkor Island in Perak and is happily married to Datin Seri Saripah Zulkifli. They are both a dotting parent to Husna, Huda, Syifa, Munir and Mukhlis. - See more at: http://zambryperak.com/#sthash.f7x451vs.dpuf